BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 23, 2010

Pemaaf Cara Terbaik

Owh..barula aku tau apa yg berlaku sbnarnye..walaupon aku ta de hak na masok cmpor, tp aku juz na bg pendpat.. Aku sbnarnye kesian jgk ngn siape2 yg kne makian n hamuan nih..yela bkwan lame..baik2..bile ade jd mslah siket da mmberontak mula la si sowang antare kwn  2h ta puas ati n maki2 dlm blog or mane2 port pon...(tade mksudkan sape2 pon)..So ble jd cmnih, mcm2 mslah yg sowang lagi 2h na hadapi..na kne jage ati owg la..na kne pertahnkn diri sndiri la..n ape2 pon..mmg mslah...2h la kawan..bukan sahabat...kwn mmg ramai..tp sahabat ssh na cari..bersabar jela yer.. 






Jauhi sikap membenci orang lain..Jadi lah seorang yang pemaaf.. :)






Cool n relex jela..mintak maaf yg pnting..teringt kata2 hikmah Prof  Dr Yahya..Org yg lemah adalah org yang sukar memaafkan org lain..n Orang yang kuat adalah org yg senang memaafkan kesalahan org lain..Ape pon kita hidup kat dunie nih, bkn utk bermusuhan n bukan utk mncari musuh..selagi kita dpt mnikmati knikmatan yg diberikan olehNya...selagi 2 la kita msih lgi mminjam ape jua nikmat yg di berikanNya kpd kita...Kadang2 kita lalai..lupa sekejap..nikmat udare yg kite sedut setiap saat, nikmat rezeki yg melimpah ruah kite kecapi, nikmat masa yg lapang yg spttnya mlksanakan apa yg bermanfaat dan sebagainya...2 jela perkongsian aku kali nih....renung2kan lah n selamat beramal..Sekian :)




0 comments: